ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، در دعاها و زیارتها از جمله در دعایی که در غیبت امام زمان(عج) آمده است، میخوانیم: «اللَّهُمَّ وَ أَحْیِ بِوَلِیِّکَ الْقُرْآنَ؛ خدایا! به سبب ولیات قرآن را زنده کن».
از این عبارت معلوم میشود که قرآن هم میمیرد و الا احیای قرآن معنا نداشت. باید مرده باشد تا زنده شود.
«... کان میتاً فأحییناه ...»؛ تا مرده نباشد، زنده کردن معنا ندارد.
«وَکُنْتُمْ أَمْوَاتًا فَأَحْیَاکُمْ...»؛ شما مرده بودید و خدا شما را زنده کرد.
تا مرده نباشد، احیا معنا ندارد. از این عبارت معلوم میشود که گاهی اسلام و قرآن میمیرد، باید زنده شود و حیاتش فقط به دست ولی زمان علیهالسلام است. او میتواند زنده کند. یعنی گاهی قرآن میمیرد و آثار خودش را نمیبخشد. قرآن هست ولی آثارش نیست. قرآن هست ولی نور نیست. ذکر و شفا نیست. قرآن ذکر است، سراپا یاد و هوش است؛ بیداری و شفاست.
«وَنُنَزِّل مِنْ الْقُرْآن مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَة...؛ ما قرآن زیاد داریم. در همه خانهها قرآن هست و با لحن زیبا و خوب خوانده میشود؛ اما زنده نیست. آن حیاتی که باید به جامعه ببخشد، ندارد. جامعه قرآن دارد، اما حیات قرآنی ندارد. امام معصوم(ع) باید بیاید و زنده کند.
«اللَّهُمَّ وَ أَحْیِ بِوَلِیِّکَ الْقُرْآنَ»؛
«خدایا! به سبب ولیت قرآن را زنده کن».